hmmmm,
typisk,, så ska eg ver fysste mann te å gje smakskommentarer te ukjent whisky,,,
i dette forumet der folk har whisky på maden, og lese whisky bøker hver kveld i lyset fra tomme whiskyflasker dandert med stearinlys i rundt seg i sin whisky grotte under det store rommet der de har en million flasker stående med innrammete smaksnotater hengende over hver flaske..................
gisp..( og eg som kun LIKER whisky, og ofta ikkje kjenne duften av annet enn sprit i nasen når andre snakke om rosa m&m produsert i nederland før 1987, med hint av vanilje og kirsebær.......
ok: here we go, have no fear,, eg vett ka eg lige og aldri redd for å drite meg ut

eg åpner første mystery malt, donert av godeste fredrik, og heller i to glencairn glass.
første slurk og eg sidde me ein følelse av at disse små pekyrene flaskene burde ver større... hallo, eg får kje ein slurk av eina glasset før eg sidde me "halltomt glass" følelsen.............
men hmmm, joda dette kjennes ut som ein whisky som kan få plass i hylla mi,, kan ikkje ver langt over 40%,, eg tippe 43.
an e noen år, ikkje under ti, heller ikkje steingammale. mild og fin, smører tunga og lang deilig ettersmak uten mye røyk,, men litt. tre dråper i det andre glasset, selvom an ikke treneg d., langtifra. blir litt mildere, men angre litt på dråpene med vann,, han trenge dem ikkje!!!.
( på den annen side blir d mer av det gode da,, noen dråper,,;-) )
veeldi lang ettersmak va d, langt fremme på tunga. deilig. region? glem det, spør meg om et par tre år, om ikkje alzheimeren slår ihjel den økte erfaring da hehe- men tippe på et relativt stort destilleri, mene eg har vært borti an før.glass ein tomt( ka sa eg om flaskestr??) summert op: definitivt ein whisky eg lige , kjøpe veldi gjerne en flaske av den ja. ( eller overtar fredrik sin om an ikke liker den selv;-) område? mas mas, presset,,, tja ikkje kyst,, for lite tang, kanskje highland? eg tør ikke gjette, blir for skudd i natten. takk for smaken , og god natt.