Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Avansert søk

77102 innlegg i 6960 emner- av 799 medlemmer - Nyeste medlem: Dumain

09.09. 2010 15:52
NMWL forumNorsk Maltwhiskylag StavangerGenerell info NMWL StavangerEmne: Mystery Malt i NMWL Stavanger
Sider: [1]
Skriv ut
Skrevet av Emne: Mystery Malt i NMWL Stavanger  (Lest 3042 ganger)
Reasoner
NMWL-styremedlem (lokalt)
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« på: 09.09. 2009 12:15 »

Om det finns nån som är intresserad att starta upp en grupp där vi ger sample till varandra av olika whisky för att prova 100 % blint, så hör av er till mig så ska jag arrangera grupper för detta.
Loggført

Patrik Söderholm, Master of Malt
springbank65
NMWL-medlem
Nysprit
*
Utlogget Utlogget

« Svar #1 på: 09.09. 2009 12:20 »

Jeg er klar  Sikle

Fredrik
Loggført

Det finnes Samlewhisky og Drikkewhisky.  Ikke alle flasker fortjener plass i begge kategorier.
Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #2 på: 09.09. 2009 20:49 »

Tror inte på så många svar här... så långt är det bara 5 st av oss medlemmar som har skrivit på forumet. Ska skriva lite information om detta på mail så fler får veta detta.
Loggført

Gandi
NMWL-medlem
Low wines
*
Utlogget Utlogget

« Svar #3 på: 09.09. 2009 20:51 »

Høres interessant ut. Må visst få ut den berømte fingen og betale noen kroner til en viss konto....  Wink

Anders
Loggført

og eg som kun LIKER whisky, og ofta ikkje kjenne duften av annet enn sprit i nasen når andre snakke om rosa m&m produsert i nederland før 1987, med hint av vanilje og kirsebær.......
Whiskyolav
NMWL-medlem
Øl
*
Utlogget Utlogget

« Svar #4 på: 09.09. 2009 20:58 »

Kunne nok vært interessant, men tror jeg får stå over.  En stund i alle fall.  (Travelt.)

Ser ellers ut for at det kanskje blir The Whisky Show 2009 i London i stedet for OWF.
(Beinhard prioritering må til!)

Men Whisky Meet i Bergen, da stiller vi.  (Anbefales!) Smile
Loggført
Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #5 på: 09.09. 2009 21:02 »

Jag får nog vänta X antal år innan jag kan resa runt om i världen för att testa whisky. Det är inte intresset som sätter gränserna om man säger det så. Det är därför jag försöker få till mest möjligt spännande på lokalt plan, eller ordnar det så att andra arrangerar saker när jag är i närheten. Fick iallafall till detta både i Sverige i sommar då min kompis, Magnus Fagerström, arrangerade en stor provning, och när jag var i London.
Loggført

Whiskyolav
NMWL-medlem
Øl
*
Utlogget Utlogget

« Svar #6 på: 09.09. 2009 21:11 »

Du skal se at når dine barn er midt i 30 åra, og forlengst utflyttet, da er nok du også på diverse turer rundt omkring. 
Og kjekt er det! Big grin
Loggført
Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #7 på: 09.09. 2009 21:38 »

Ser fram emot det. Under tiden får jag försöka arrangera mest möjligt här i NMWL och förlita mig på att Jærens Ærverdige Forening gör mig till Æresmedlem eller liknande för att låta mig vara med där det sker. :fnise:
Jag ställer upp på det mesta som sker i området!  Big grin
Loggført

Whiskyolav
NMWL-medlem
Øl
*
Utlogget Utlogget

« Svar #8 på: 09.09. 2009 23:54 »

Vel, så langt er det kun en person som er blitt æresmedlem uten å ha vært medlem først.  Og det er den ikke helt ukjente Jim Mc Ewan, som nå kommer til Nærbø i November. Big grin
Men stå på Reasoner, alt kan skje! Wink
Loggført
Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #9 på: 10.09. 2009 11:22 »

Underbart! Man får leva på hoppet!  Help hehe
Loggført

springbank65
NMWL-medlem
Nysprit
*
Utlogget Utlogget

« Svar #10 på: 18.09. 2009 09:19 »

Jeg kan ta med på neste møte, 6 okt 09

Fredrik
Loggført

Det finnes Samlewhisky og Drikkewhisky.  Ikke alle flasker fortjener plass i begge kategorier.
bjornron
NMWL-medlem
Malt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #11 på: 21.09. 2009 18:31 »

Hei Patrik, da var også jeg med i forumet, :whatever: :fnise:

Fikk mail om å bruke denne siden for info og utveksling om mm .

mvh bjørn
Loggført

Aoccdrnig to rscheearch at an Elingsh uinervtisy, it deosn't
mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny
iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer is at the
rghit pclae. The rset can be a toatl mses. Tihs is bcuseae we do not raed ervey lteter by it slef but the wrod as a wlo
evilper
Malt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #12 på: 13.10. 2009 21:30 »

hay,,,
da var per og me i dette forumet ja,  bere seint enn aldri; :fnise:

lure på å åpne den ene mystery malt flaska i kveld,,,  prøve på d,,

e dette rette stringen å legge innlegg i?

per

have no fear, per is here
Loggført

have no fear, per is here................
springbank65
NMWL-medlem
Nysprit
*
Utlogget Utlogget

« Svar #13 på: 13.10. 2009 22:20 »

Hei Per!
Velkommen skal du være inn i forum-nerdenes verden.

Under seksjonen Mysteriemalt MM ligger det strenger for det som ble utlevert sist.
http://www.nmwl.no/forum2/index.php?board=49.0

Fredrik
Loggført

evilper
Malt
*
Utlogget Utlogget

« Svar #14 på: 13.10. 2009 22:20 »

hmmmm,
typisk,,  så ska eg ver fysste mann te å gje smakskommentarer te ukjent whisky,,,
i dette forumet der folk har whisky på maden, og lese whisky bøker hver kveld i lyset fra tomme whiskyflasker dandert med stearinlys i rundt seg i sin whisky grotte under det store rommet der de har en million flasker stående med innrammete smaksnotater hengende over hver flaske..................   
gisp..( og eg som kun LIKER whisky, og ofta ikkje kjenne duften av annet enn sprit i nasen når andre snakke om rosa m&m produsert i nederland før 1987, med hint av vanilje og kirsebær.......
ok: here we go,  have no fear,, eg vett ka eg lige og aldri redd for å drite meg ut  Lol

eg åpner første mystery malt, donert av godeste fredrik,  og heller i to glencairn glass.
første slurk og eg sidde me ein følelse av at disse små pekyrene flaskene burde ver større... hallo, eg får kje ein slurk av eina glasset før eg sidde me "halltomt glass" følelsen.............
men hmmm, joda dette kjennes ut som ein whisky som kan få plass i hylla mi,, kan ikkje ver langt over 40%,, eg tippe 43.
an e noen år, ikkje under ti, heller ikkje steingammale. mild og fin, smører tunga og lang deilig ettersmak uten mye røyk,, men litt. tre dråper i det andre glasset, selvom an ikke treneg d., langtifra.         blir litt mildere, men angre litt på dråpene med vann,, han trenge dem  ikkje!!!.

( på den annen side blir d mer av det gode da,, noen dråper,,;-)    )
veeldi lang ettersmak va d, langt fremme på tunga. deilig. region? glem det, spør meg om et par tre år, om ikkje alzheimeren slår ihjel den økte erfaring da hehe- men tippe på et relativt stort destilleri, mene eg har vært borti an før.glass ein tomt( ka sa eg om flaskestr??)   summert op:  definitivt  ein whisky eg lige , kjøpe veldi gjerne en flaske av den ja.  ( eller overtar fredrik sin om an ikke liker den selv;-)  område? mas mas, presset,,,  tja ikkje kyst,, for lite tang, kanskje highland? eg tør ikke gjette, blir for skudd i natten. takk for smaken , og god natt. Help
Loggført

have no fear, per is here................
Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #15 på: 13.10. 2009 22:45 »

Se där ja.. denna kom lite fel ser jag. Bra, då lär vi oss till nästa gång!  :mrgreen:
Loggført

Gandi
NMWL-medlem
Low wines
*
Utlogget Utlogget

« Svar #16 på: 15.10. 2009 20:53 »

i dette forumet der folk har whisky på maden, og lese whisky bøker hver kveld i lyset fra tomme whiskyflasker dandert med stearinlys i rundt seg i sin whisky grotte under det store rommet der de har en million flasker stående med innrammete smaksnotater hengende over hver flaske..................   
gisp..( og eg som kun LIKER whisky, og ofta ikkje kjenne duften av annet enn sprit i nasen når andre snakke om rosa m&m produsert i nederland før 1987, med hint av vanilje og kirsebær.......
Big grin  Lol  Big grin

Kunne ikke sagt det bedre selv!!! Tror eg ska legga den sista linjå i signaturen min, det va så bra skreve :thumbup:

Anders
Loggført

og eg som kun LIKER whisky, og ofta ikkje kjenne duften av annet enn sprit i nasen når andre snakke om rosa m&m produsert i nederland før 1987, med hint av vanilje og kirsebær.......
springbank65
NMWL-medlem
Nysprit
*
Utlogget Utlogget

« Svar #17 på: 03.11. 2009 10:14 »

Da er det Per, Bjørn og Geir som skal ha med i kveld.
Legg gjerne ut en streng på MM delen av forumet allerede nå.  Slik kan alle få bekreftet at dere har "godsakene" klare til utlevering  Smile

Fredrik
Loggført

Gandi
NMWL-medlem
Low wines
*
Utlogget Utlogget

« Svar #18 på: 04.05. 2010 18:01 »

Hadde det vært en ide å legge ut en utleveringsoversikt over hvem som skal ta med når? Noe lignende det som gjengen i Oslo har gjort? Så blir det enklere å følge med på når tid man skal ta med...

Anders
Loggført

Reasoner
Maltwhisky
**
Utlogget Utlogget

« Svar #19 på: 04.05. 2010 23:16 »

Omg 1: Sigve, Anders
Omg 2: Patrik, Arve
Omg 3: Hans Ole, Geir
Loggført

Sider: [1]
Skriv ut
NMWL forumNorsk Maltwhiskylag StavangerGenerell info NMWL StavangerEmne: Mystery Malt i NMWL Stavanger
Gå til:  

Theme orange-lt created by panic